Ako vzniklo PCM

Predstavte si, že by ste každým rozhovorom mohli prispieť k svetu, ktorý využíva naše rozdiely k lepšiemu. Sme odlišní, ale spolu lepší. V takomto svete žijeme a komunikujeme pozitívne každý deň. Áno, môžeme k tomu prispieť. Process Communication Model® (PCM) vám pomôže pochopiť, ako čo najlepšie využiť váš potenciál a potenciál v druhých.

Umenie konverzácie založené na výskume

 

Process Communication Model® (PCM) je dielom amerického klinického psychológa Taibi Kahlera, PhD. Skúmal transakčnú analýzu a odhalil vzorce správania v strese. Tieto vzorce majú všetci ľudia. Identifikoval aj podmienky, v ktorých sme úspešní a darí sa nám žiť kvalitný život. Dr. Kahler popri tom identifikoval aj šesť typov osobnosti, ktoré máme v sebe a ktoré môžeme využiť. Pochopenie týchto typov nám umožňuje predvídať naše vlastné správanie a správanie druhých, predchádzať nedorozumeniu alebo nedôvere a podporovať zmeny k lepšiemu.

Od riadenia misií k celosvetovej sláve

 

PCM sa začal uplatňovať koncom 70. rokov, keď Dr. Kahler použil pozoruhodné poznatky zo svojho výskumu osobnosti na pomoc NASA. Hlavný psychiater vesmírnej agentúry ho požiadal, aby pomohol pri výbere najlepších astronautov na misie. A výber pomocou PCM sa ukázal ako úspešný. V roku 1982 Dr. Kahler validoval osobnostný dotazník a vytvoril Process Communication Model®. Odvtedy zostal verný svojej vízii: neškatuľkovať ľudí, ale rozlišovať, oslavovať a využívať ich odlišnosti.

Nechajte vyniknúť svoju osobnosť

Vedeli ste, že vaša osobnosť je jedinečná? 

Process Communication Model® rozlišuje medzi šiestimi typmi osobnosti, ktoré máme všetci v sebe: Promoter, Rebel, Harmonizer, Logik, Imaginer, Perzister. Každý typ má svoje silné stránky a preferencie.

Ľudia so silnou osobnosťou Harmonizera sú vrúcni a empatickí. Chcú, aby ste sa cítili dobre a potrebujú, aby ste ich ako človeka ocenili.

Ako s nimi nadviazať komunikáciu:

  • Vytvorte príjemnú atmosféru
  • Ukážte im, že si ich vážite
  • Podporte spoluprácu v harmonickom prostred

 

Ľudia so silnou osobnosťou Logika sú zodpovední a logickí. Hľadajú fakty a informácie.

Ako s nimi nadviazať komunikáciu:

  • Pýtajte sa a poskytnite detailné informácie
  • Ukážte im, že si vážite ich prácu a čas
  • Pýtajte sa na ich nápady

 

Ľudia so silnou osobnosťou Perzistera sú
oddaní a vnímaví. Vyžadujú rešpekt k svojim presvedčeniam.

Ako s nimi nadviazať komunikáciu:

  • Pýtajte sa ich na názor
  • Investujte do vzájomného rešpektu
  • Vážte si ich prínos

 

Ľudia so silnou osobnosťou Promotera sú
priami a šarmantní. Vždy si nájdu spôsob,
ako dosiahnuť to, čo chcú.

Ako s nimi nadviazať komunikáciu:

  • Nestrácajte čas všednosťami, prejdite priamo k veci
  • Ponúknite im zaujímavé výzvy
  • Poskytnite im príležitosť zažiariť

 

Ľudia so silnou osobnosťou Rebela sú
spontánni a tvoriví. Do prostredia vnášajú energiu a radi skúšajú nové veci.

Ako s nimi nadviazať komunikáciu:

  • Udržujte hravú a zábavnú atmosféru
  • Vytvorte prostredie pre vznik nových nápadov a zážitkov
  • Buďte otvorený spontánnym reakciám

 

Ľudia so silnou osobnosťou Imaginera majú silnú predstavivosť a sú pokojní. Potrebujú čas na uvažovanie nad novými konceptmi
a na reflexiu.

Ako s nimi nadviazať komunikáciu:

  • Apelujte na ich predstavivosť
  • Poskytnite im čas a priestor
  • Dajte im jasné pokyny

 

Pamätajte si: nie sme jediný typ osobnosti.

Každý z nás je iná kombinácia šiestich osobnostných typov. 

Pri PCM nehovoríme o typoch ľudí, ale osobnostných typoch v nás.

Každý typ osobnosti má svoju hodnotu. Žiadny typ nie je lepší alebo horší, viac či menej inteligentný, viac OK alebo menej OK ako ktorýkoľvek iný.

Každý typ osobnosti má špecifické motivátory charakterizované rozdielmi v silných stránkach charakteru, psychologických potrebách, vnímaní a preferovaných komunikačných kanáloch.

Rozpoznanie týchto rozdielov je kľúčové pri komunikácií, motivovaní a riešení konfliktov. Použite PCM na identifikáciu a využitie potenciál našich rozdielov. A urobte rozdiel pre seba a ostatných. Veľký aj malý. Každý deň.

Chcem vedieť viac 

Naspäť na Blog